Social

Consilierea psihologică, parte a procesului educaţional

Consilierea psihologică este o formă de intervenţie psihologică care se adresează persoanelor sănătoase aflate într-o situaţie de impas cu privire la rezolvarea unor situaţii de criză, sociale, profesionale sau familiale. Consilierul îl ajută pe client să controleze o situaţie de criză şi îl asistă în găsirea unei soluţii la problema cu care se confruntă.

Prin consilierea psihologică se urmăreşte: (a) autocunoaşterea, (b) optimizarea şi dezvoltarea personală, respectiv (c) adaptarea cât mai eficientă la mediul extern în cazul clienţilor. Consilierul este un psiholog specializat în consiliere care intervine cu mijloace specifice, în scopul de a optimiza, stimula autocunoaşterea şi dezvoltarea personală, a preveni anumite probleme emoţionale, cognitive şi de comportament. Din perspectiva profesorului consilier, în cadrul unei şcoli generale a apărut firească dorinţa de a se implica în consilierea preşcolarilor din cadrul grădiniţelor zonei de nord a judeţului.

În colaborare cu Şcoala cu clasele I-VIII ”Nicolae Crevedia” din comuna Crevedia Mare, Grădiniţa Dealu, Grădiniţa nr. 1 Crevedia Mare, Grădiniţa Clejani, Şcoala cu clasele I-IV Dealu, Cabinetul de Asistenţă Psihopedagogică al Şcolii cu clasele I-VIII “Academician Marin Voiculescu” Giurgiu derulează în acest an un proiect educaţional judeţean de consiliere şcolară.

“În cadrul acestor grădiniţe şi şcoli am găsit deschidere din partea managerilor şcolari dar şi a cadrelor didactice care aderă la argumentul ce a stat la baza proiectului educaţional. Consilierea este şi un proces de învăţare menit să orienteze clientul spre acţiune. Comportamentul problematic (observabil, măsurabil şi evident) este rezultatul învăţării inadecvate.

În timpul consilierii, elevul, profesorul sau părintele se simt investiţi cu puterea de a-şi accepta şi recunoaşte situaţiile de viaţă problematice, de a găsi soluţii alternative şi de a crea propriile strategii de rezolvare a problemelor.

Din perspectivă constructivistă, consilierea se bazeză pe ipoteza conform căreia nu există o singură realitate atotcuprinzătoare. Fiecare persoană este expertă în propria viaţă, îşi construieşte existenţa în conexiune cu mediul înconjurător, decelând semnificaţii fundamentate din propriile experienţe de viaţă.

Astfel, problemele consiliaţilor pot fi rezolvate prin descoperirea şi valorificarea resurselor interne şi satisfacerea nevoilor clientului. Considerăm utilă şi oportună consilierea psihopedagogică şi la nivelul preşcolarilor, şcolarilor, al părinţilor acestora, drept urmare a fost realizat acest parteneriat educaţional prin care ne dorim a veni în sprijinul acestora”, preciza coordonatorul proiectului, prof. consilier Roxana-Claudia Cocoş.

Print Friendly, PDF & Email

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu

*Folosind acest formular ești de acord cu politica noastră de confidențialitate!