Cultură

Două săli înnobilate de pictura lui Ion Sălişteanu la Muzeul Judeţean

Tainicul, misticul şi sacrul picturii lui Ion Sălişteanu sunt înfăţişate şi la Giurgiu într-o bogată expoziţie amenajată în incinta Muzeului Judeţean Giurgiu, vernisată vineri, 9 noiembrie, la prânz, după ce cu o zi înainte, soţia şi fiica unuia dintre cei mai mari colorişti ai lumii, aşa cum este numit Sălişteanu, au vizionat sălile în avanpremieră. Evenimentul s-a bucurat de o prezenţă bogată, printre care artişti locali, profesori de marcă şi adolescenţi entuziasmaţi de lucrările colorate de pe pereţii celor două săli.

A ajuns astfel şi la Giurgiu o frântură din geniul artistic al lui Ion Sălişteanu, din germinaţia creatoare a unuia dintre cei mai remarcabili pictori români contemporani, despre care am aflat de-abia azi că îi este închinat un muzeu în îndepărtata Chină.

Iar dacă în alte oraşe dunărene îi sunt dedicate expoziţii permanente, la Giurgiu, cele 52 de lucrări din miile semnate “Sal Ion” sunt primele expuse giurgiuvenilor.

Expoziţia vernisată la Giurgiu poartă numărul 14 de la moartea artistului şi până în prezent, familia făcând eforturi în acest sens de a-i purta creaţia prin ţară, închinându-i evenimente precum cel deschis de directorul Muzeului, Traian Popa. Acesta a catalogat evenimentul drept unul cardinal în agenda culturală a muzeului.

Publicul numeros ce nu a avut ocazia să participe cu o zi în urmă la conferinţa de presă organizată în avanpremiara vernisajului, şi la care au participat soţia şi fiica pictorului, au avut prilejul să o cunoască acum pe Ioana Sălişteanu.

Astfel, fata artistului le-a povestit despre demersul său de a-l face cunoscut şi recunoscut pe Ion Sălişteanu, motiv pentru care a acceptat cu bucurie propunerea de a pune la dispoziţia Muzeului din Giurgiu mai multe picturi ale tatălui său, unele dintre acestea fiind expuse anterior la Ruse. Aceasta a vorbit şi despre tematica abordată de tatăl său în picturile prezentate la Giurgiu, fiind vorba despre tablouri pline de vitalitate şi semnificaţii. Picturile sunt abstracte dar avem şi  peisaje, portrete sau natură moartă, relizate în tehnici diferite, cu acrilic sau în ulei, şi care provin din epoci diferite, începând cu anii ’70 şi terminând cu ultimul tablou semnat de Ion Sălişteanu înainte de a muri, “Piatră şi veşnicie”.

Sufletul expoziţiei, cea care a amenajat cele două săli, artistul plastic Petra Tănase Şerbănescu, a fost şi cea care a expus celor prezenţi şi câteva date biografice şi care a făcut câteva mărturisiri emoţionante despre maestru, cel care i-a fost profesor. “Paşii şi braţele mi-au fost conduse de maestrul Sălişteanu şi astfel am reuşit să folosesc spaţiul mic pe care l-am avut la dispoziţie fără să sufoc lucrările”, a desclarat Petra Şerbănescu. Aşadar, două luni de acum încolo, giurgiuvenii vor avea ocazia să-l descopere şi să-i admire câteva dintre lucrările marelui pictor Ion Sălişteanu, expuse în două săli ale muzeului, prima fiind considerată de Petra Şerbănescu un preambul pentru ceea ce vizitatorii pot să vadă în cea de-a doua sală, una cu adevărat sacră, aşa cum s-a exprimat artista.

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu

*Folosind acest formular ești de acord cu politica noastră de confidențialitate!