În perioada 7 – 11 aprilie 2014, la nivelul Şcolii Gimnaziale ACAD. MARIN VOICULESCU din Giurgiu se desfăşoară activităţi în cadrul proiectului COMPETIŢIA „FABRICA DE AER CURAT” – prin care echipa proiectului îşi propune educarea elevilor pentru a înţelege cum pot deveni consumatori mai responsabili şi pentru a reduce impactul schimbărilor climatice generate de emisiile de CO2.
Şcoala Gimnazială Acad. Marin Voiculescu s-a implicat, în acest an şcolar, în programele educaţionale lansate de Junior Achievement România, prin care elevii dobândesc cunoştinte şi îşi dezvoltă aptitudini şi competenţe esenţiale pentru carieră şi viaţă, experimentând diferite roluri sociale şi atitudini necesare pentru dezvoltarea lor. Programele concepute şi implementate de JAR acoperă cinci categorii: educaţie antreprenorială, consiliere şi orientare în carieră, educaţie financiară, etică şi responsabilitate, sănătate şi viaţă activă.
Fabrica de aer curat
În perioada 24 februarie – 11 aprilie, 100 de elevi ai Şcolii, coordonaţi de doamna profesor de istorie Mihaela Lăbău Stan au participat la competiţia „Fabrica de aer curat”. Pe parcursul desfăşurării ei, elevii au fost implicaţi în activităţi de reciclare, ecologizare, plantare de copacii, economisire a surselor de energie şi folosirea resurselor naturale. Activitatea a fost permanent monitorizatã de profesorul coordonator şi echipa de proiect, elevii fiind deosebit de implicaţi şi declanşând practic atât o competiţie între clase, dar şi între ei înşişi, fiecare căutând să realizeze cât mai multe acţiuni ecologice. Pentru fiecare activitate desfăşurată, elevii acumulează un anumit număr de puncte, devenind, astfel, eco-elevi, eco-prieteni ai naturii sau eco-eroi.
Sute de copaci, plantaţi de copii
O activitate de mare anvergură desfăşurată în cadrul proiectului a avut loc, în cadrul activităţilor din săptămâna ŞCOALA ALTFEL, pe data de 7 aprilie şi a constat într-o acţiune de împădurire a unei suprafeţe puse la dispoziţie de Ocolul Silvic Giurgiu. Cei aproximativ 100 de elevii au plantat peste 300 de copaci din specia cer.
“Atitudinea elevului faţă de natură se formează şi se afirmă în strânsă legăturã cu cunoştintele ecologice teoretice pe care acesta le posedã, cu convingerile, semnificaţia moralã şi esteticã, dar şi cu activitatea practicã în raport cu mediul. Educaţia pentru mediu este un proces ce necesitã timp pentru dezvoltarea atitudinilor, priceperilor şi deprinderilor care sã creeze un comportament ecologic al cetãţenilor, deoarece populaţia nu poate sã-şi dezvolte un comportament adecvat atâta vreme cât nu înţelege problemele de mediu, prin prisma constientizãrii efectelor ulterioare ale acţiunilor lor”, a declarat cordonatorul proiectului prof. Mihaela Stan.
InfoPress
știre următoare
1 comentariu
Oare cand a desfasurat aceasta doamna prof aceste activitati? Sunt cadre didactice care se fac ca fac. Pacat de scoala!