Primele maşini istorice au ajuns, sâmbătă, 21 septembrie, la Giurgiu în jurul orei 12.00. Au sosit, mai apoi, în municipiul nostru, rând pe rând, adevărate bijuterii pe două roţi purtând mărci de renume.
Dincolo de frumuseţe, eleganţă şi poveşti nemuritoare, bătrânele doamne ale şoselelor au trebuit să demonstreze, prin dibăcia şoferilor lor, şi cât de bine s-au păstrat… tehnic vorbind.
Atracţia principală a Raliului Memorial Giurgiu 1904 a constituit-o, fără îndoială, un Ford din 1931, decapotabil, o maşină similară cu cele pe care le admirăm în filmele de epocă.
Participanţii la această competiţie cu tradiţie, au fost, anul acesta, şoferi din Bucureşti, Prahova, Dâmboviţa, Braşov şi chiar din Italia.
Întrebaţi cât de greu este să întreţii un asemenea autoturism, proprietarii maşinilor ne-au spus că nu costurile pentru întreţinere le dau bătăi de cap, ci reparaţiile necesare după o călătorie pe drumurile din România.
Zeci de giurgiuveni, de toate vârstele, s-au oprit sâmbătă, din drumul lor, pentru a admira bijuteriile istorice pe două roţi.
Maşinile istorice au rămas în faţa Teatrului Tudor Vianu până în jurul orei 16.00. Mai apoi, organizatorii şi participanţii au mers la un local din Port, acolo unde s-a desfăşurat premierea în cadrul Raliului Memorial Giurgiu 1094. Câştigătorul a fost o Dacia din 1971.
Raliul Memorial Giurgiu 1904 a fost lansat de A.C.R. in anii ’70, pentru a pastra vie memoria pionerilor automobilismului romanesc. In septembrie
1904 s-a desfasurat pe ruta Bucuresti-Giurgiu si retur primul raliu din Romania, castigat de George Valentin Bibescu. Din 1979 cursa a fost reluata in mai multe randuri cu vehicule istorice.