Ne-a căutat, recent, la redacţie, telefonic, unul dintre bătrânii găzduiţi la Centrul pentru Persoane Vârstnice Mironeşti. Este vorba despre Tiberiu Cristescu, găzduit acolo de 10 ani şi care este recunoscut, de altfel, pentru faptul că a prezentat conducerii instituţiei şi tuturor celor care răspund de Centru, de fiecare dată, orice a considerat că nu ar fi în regulă, spunând că vorbeşte în numele mai multor bătrâni din unitate.
De această dată, domnul Cristescu a vrut să ne relateze despre mâncarea primită la Căminul Mironeşti, prin serviciul de catering, asigurat prin contract cu Consiliul Judeţean, de firma din Giurgiu SC Sunny SRL. Este vorba, mai cu seamă, de meniul primit cu ocazia recentelor sărbători.
Bătrânul susţine că masa primei zile de Crăciun ar fi constat: dimineaţa- în lebăr şi tobă, servite în porţii insuficiente. Cristescu spune că, la prânz, le-ar fi fost servită o ciorbă de perişoare, dar şi friptură de pui pe care ar fi consumat-o seara, pentru că au avut sarmale cu carne provenită de la un porc crescut de beneficiari. Problema principală a domnului Cristescu este, însă, că hrana, în fiecare dintre mesele prezentate, nu ar fi fost bine preparată şi cu insuficiente ingrediente.
Tot el ne-a declarat că, în noaptea de Revelion, ar fi primit o pulpă de pui nepreparată corespunzător şi o salată de boef ce ar fi conţinut doar cartofi, mazăre şi morcovi, nici măcar maioneză. De altfel, bătrânul susţine că pe 1 ianuarie 2014, au fost serviţi doar cu felul I, constând într-o ciorbă şi aceasta, potrivit lui, nepreparată corespunzător.
Principala carne servită, provenită dintr-un porc crescut de beneficiari?
„Noi am avut un porc, pe care l-am crescut aici, din care au fost pregătite sarmale şi friptură, din acel porc am servit carne de Crăciun. Pe 1 ianuarie, după ce l-am informat pe şeful Centrului de faptul că nu avem felul doi, dumnealui a rugat personalul să ne pregătească o friptură dintr-un iepure şi o pasăre primite cadou de unul dintre bătrânii de aici. Durerea noastră mare este nu că am fi murit sau că am muri de foame aici, la Mironeşti, ci că cei de la firma de catering îşi bat joc de noi. Mâncarea este nepregătită, nefăcută, nu are nici un gust, nici ingredientele pe care ar trebui să le aibă nu le are, măcar un pic de gust să-i dea. Ştiu că pe zi s-ar aduna cam 2-3 milioane, dar de banii ăştia ar putea măcar o ciorbă bună să facă”, ne-a declarat Tiberiu Cristescu.
Bătrânul nu este la primul apel de acest fel, el susţinând că ar fi făcut sesizări, ce-i drept majoritatea verbale, în repetate rânduri, pe aceeaşi temă. Tot el spune că, imediat după reclamaţiile respective, calitatea mâncării s-ar mai fi îmbunătăţit, dar pentru o scurtă perioadă.
Informaţiile oferite de domnul Cristescu au fost, în cea mai mare măsură, confirmate şi de directorul Căminului de bătrâni de la Mironeşti, Daniel Chiriceanu. El susţine că, într-adevăr, mâncarea primită prin serviciul de catering nu ar fi tocmai gustoasă şi nici foarte bine preparată, susţinând că, la rândul său, ar fi făcut mai multe apeluri în special la conducerea firmei Sunny în acest caz. Şi Chiriceanu susţine că, după reclamaţii, mâncării, pentru o anumită perioadă, i-ar fi fost îmbunătăţită calitatea.
Directorul Centrului Mironeşti a confirmat inclusiv faptul că principalele feluri de mâncare din carne au fost făcute din porcul crescut de beneficiari, dar şi faptul că felul II, din data de 1 ianuarie, a fost pregătit la solicitarea sa, din alimentele prezentate.
(De menţionat este că bătrânii găzduiţi la Mironeşti plătesc 60% din pensiile lor pentru serviciile primite acolo, iar domnul Cristescu ne-a spus că are un venit de 7,3 milioane de lei vechi.)
Conducerea firmei de catering răspunde
Lucrurile se complică, însă, odată cu obţinerea punctului de vedere al patronului firmei Sunny, Bogdan Bratu. El ne-a declarat că meniurile ar fi pregătite conform unui aviz dat de un medic nutriţionist, cu semnătura acestuia din urmă, şi că ar respecta regimurile alimentare ale bătrânilor. Bogdan Bratu consideră că acest eveniment ar veni să completeze o serie de alte probleme ce i-ar fi făcute, pe filieră politică, spune el, pentru că s-ar încerca scoaterea firmei Sunny de pe lista acelora care asigură cateringul la cămine de acest fel din judeţ.
„La Mironeşti, duc mâncare de 4-5 ani, în baza unui meniu semnat de un medic nutriţionist, nu există masă fără carne acolo, e doar ceva împotriva mea. Înainte de asta, primeau pâine cu bulion şi le ziceau că sunt chiftele. Vă invit să veniţi să filmaţi, să fotografiaţi, fără să mă anunţaţi în prealabil, toată mâncarea pe care o transportăm la centre. La Mironeşti, de aceste sărbători, am pregătit chiar un meniu tradiţional, au avut şi prăjituri şi tort fără să fie incluse în preţul contractului pe care îl avem cu Consiliul Judeţean”, a spus Bratu.
El a mai precizat că, prin intermediul aceluiaşi contract, pentru fiecare beneficiar de la Mironeşti, este alocată suma de 8,3 lei, bani cu care ar trebui să fie asigurate trei mese pe zi, cu diferite feluri de mâncare. Cu toate acestea, mai susţine Bogdan Bratu, în opinia sa, a respectat toate standardele impuse în pregătirea mâncării pentru Mironeşti şi nu numai.
Vom reveni cu amănunte în acest caz.
Cătălina Sfetcu
știre anterioară
știre următoare