Grupul Nissan&Renault se confruntă cu o scădere accentuată a vânzărilor în Europa, aşa că se pregăteşte de închiderea mai multor fabrici de pe bătrânul continent. După toate probabilităţile, cele din Marea Britanie – Sunderland şi Spania – Barcelona sunt primele care vor fi închise.
Într-un asemenea context, firesc, se poartă discuţii cu sindicatele pentru ca muncitorii să accepte diminuarea substanţială a salariilor. Desigur, nu sunt excluse nici concedierile masive, astfel încât sunt de aşteptat evenimente care să ţină prima pagină a cotidienelor.
Din nefericire pentru noi, românii, de valul de austeritate din grup nu sunt la adăpost nici muncitorii de la fabrica din Mioveni. Mai ales că salariile acestora sunt duble faţă de cele ale colegilor marocani, fabrica din Tanger fiind dată ca exemplu permanent de către conducerea Renault.
Aceeaşi conducere însă este de părere că pe termen scurt, Europa şi-a pierdut competitivitatea.
De remarcat, salariul mediu al unui muncitor din noile întreprinderi Renault este în jurul a 250 de euro, respectiv jumătate faţă de muncitorii Fabricii din Mioveni.