Colosul automobilistic francez Renault, din 1999 în România, după ce a dezvoltat în toţi aceşti ani o maşină Dacia ce s-a metamorfozat în Logan, Sandero sau Duster, întâmpină azi mari greutăţi, patronatul luând în considerare inclusiv închiderea fabricii de la Piteşti şi părăsirea ţării. De ce? Pentru că între sindicate şi conducere nu s-a ajuns nici acum la un acord privind salariile.
Renault ar urma să-şi mute operaţiunile în Maroc, la Tanger, acolo unde muncitorii marocani s-ar mulţumi şi cu jumătate din cât câştigă muncitorii români.
Mai mult de-atât, există tensiuni şi între societate şi Guvernul Ponta, acesta din urmă respingând pentru moment construirea unei porţiuni de autostradă între Piteşti şi Sibiu.
Una peste alta, părăsirea României şi mutarea businesului în Maroc de către Grupul Renault pare în acest moment un demers iminent, chiar dacă în 2014, Automobile Dacia a înregistrat o cifră de afaceri de 18,4 miliarde lei şi un profit net de 337 milioane. Compania Automobile Dacia, deţinută de Renault, numără peste 14.000 de angajaţi.