Retail-ul online autohton a generat în anul 2013 vânzări de aproximativ 600 milioane euro, potrivit principalilor jucători pe piaţa românească de comerţ electronic.
Potrivit acestora, numărul utilizatorilor de internet în 2013 a ajuns la 10 milioane, cu un milion mai mult faţă de anul precedent, 27% dintre aceştia cumpărând online. Aşadar, în România anului trecut, unul din patru internauţi şi-a făcut cumpărăturile online, majoritatea acestora, evident, provenind din mediul urban, respectiv 84%. Vârsta media a cumpărătorilor online este cuprinsă între 25 şi 35 de ani, dar anul 2013 a adus o creştere cu 5 procente a cumpărătorilor pe segmentul 45-55 de ani.
Piaţa românească de comerţ electronic este formată din aproximativ 4500 magazine online, cu 1000 mai multe decât în 2012. Potrivit VISA, valoarea medie a unei tranzacţii a fost de 37 de euro, plătiţi în lei, în scădere faţă de 2012, când era de 45 de euro.