Primul ministru Victor Ponta sprijină ideea creşterii sancţiunilor pentru cei care încalcă legislaţia rutieră şi este încrezător că Ministerul de Interne va veni cu un proiect de cod rutier care să ţină cont de realităţile şoselelor româneşti.
”Ideea de a avea sancţiuni mai dure este dată de faptul că în fiecare zi avem accidente grave pe străzile din ţară. Sancţiunile nu au culoare politică, nu sunt liberale sau democrate. Aşa că mi se pare o prostie să le tratezi ideologic. Le tratezi funcţie de realităţile imediate. Cât priveşte amenzile extrem de dure faţă de cei care consumă alcool la volan, sunt de acord fie şi din cel mai elementar principiu. Este, nu-i aşa, de aşteptat ca o sancţionare mai dură a şoferilor să-i mai disciplineze un pic. Oricum nu sunt de acord ca aceste amenzi să se pună ca la piaţă, mai dă tu ceva, mai las şi eu ceva şi-om mai vedea… Ele trebuie să aibă o logică.”
Totuşi, dracul nu e atât de negru pe cât se lasă să se înţeleagă, noul proiect de cod rutier devenind mai blând în câteva puncte exponenţiale. Astfel, cea mai mare amendă a fost stabilită la 9600 lei, faţă de 16.000. De asemenea, suspendarea permisului după un accident grav vizează acum o perioadă de doi ani, faţă de cinci.