Cea mai controversată autostradă din România anilor 2000 nu catadicseşte să se apropie de finalizare. Revelionul 2014 se apropie cu paşi repezi, dar, după toate probabilităţile, nici în 2015, cei 53 de km peste munţi nu vor fi călcaţi corespunzător de către anvelopele aferente.
Comarnic-Braşov a devenit exclusiv o şosea a promisiunilor deşarte după ce în decembrie trecut, au fost desemnaţi investitorii privaţi ce o vor construi: francezii de la Vinci, elenii de la Aktor şi austriecii de la Strabag.
În plus, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a menţionat că în continuare se poartă discuţii şi negocieri vizavi de procedura de concesiune. În condiţiile în care experimentul de concesiune pe care statul român se străduieşte să-l ducă la bun sfârşit de mai bine de un deceniu trenează, autostrada pare că nu va avea vreodată privilegiul unei… banale panglici tăiate de o foarfecă.
Concret, necunoscuta care planează asupra autostrăzii şi care practic a decalat termenul de semnare a contractului de concesiune este reprezentată de modalitatea de finanţare. În cei 29 de ani de concesiune, Comarnic-Braşov ar urma să înghită între 3,4 şi 3,7 miliarde euro.