Etichetarea anvelopelor în cele 27 de state membre ale UE este obligatorie de la 1 noiembrie 2012, iar marii producători de cauciucuri au insistat pe o informare cât mai exactă a publicului faţă de noile prevederi. Ce se întâmplă însă pe teren, la comercianţii de anvelope, este o altă poveste. În multe cazuri, etichetele lipsesc sau sunt neconforme cu specificaţiile standard.
Cât despre atitudinea aşa-zişilor consilieri, aceasta lasă de dorit.
Din nefericire, nici pe Internet lucrurile nu stau semnificativ mai bine. Multe site-uri care comercializează cauciucuri au majoritatea anvelopelor de iarnă etichetate, însă e foarte greu încă să găseşti anvelope de vară etichetate.
Amintim că anvelopele noi comercializate de la 1 noiembrie 2012 în toate cele 27 de state ale UE trebuie să aibă o etichetă care să-i ajute pe clienţi să decidă mai uşor. Această etichetă este similară celei întâlnite la electrocasnice şi afişează trei criterii de performanţă în baza a două principii: protecţia mediului şi siguranţa.