Un studiu de piaţă realizat de către Mednet Marketing Research Center relevă faptul că românii alocă pentru Moş Nicolae o medie de 294 de lei, la nivel declarativ. Aproape la fel ca anul trecut, când sondajul a scos la iveală 290 de lei/familie.
Potrivit studiului, la întrebarea Ce fel de cadouri veţi cumpăra anul acesta cu ocazia zilei de Moş Nicolae?, 54,4% dintre repondenţi au răspuns dulciuri, iar 37,9% – jucării.
Chiar dacă nu au obţinut un procentaj ce ar merita amintit, printre cadouri sunt menţionate şi nuieluşele pentru cei obraznici şi neastâmpăraţi.
Comparativ cu anul trecut, a scăzut numărul celor care dau cadouri vestimentare celor dragi, dar au crescut cadourile sub formă de cărţi.
În aproape 80% dintre familiile intervievate cetăţenilor din urban care au fost intervievate, Moş Nicolae va sosi şi anul ăsta cu daruri pentru copii.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 de locuitori, în perioada 25-28 noiembrie. Au fost intervievate telefonic 800 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani. Marja de eroare a studiului este de 3,4%.