Actualitate

Piaţa auto, în cădere liberă

piata-autoÎn perioada 2007-2008, piaţa auto a atins ani record în România. O piaţă în care maşinile se vindeau prin nu mai puţin de 400 de dealeri. Din nefericire, astăzi, de la o piaţă în care automobilele se vindeau ca pâinea caldă, s-a ajuns la una în care unele companii vând un autoturism la câteva luni.
De la 360.000 de unităţi vândute cu cinci-şase ani în urmă, s-a ajuns acum la numai 82.000 de unităţi. Calculele arată că în 2007-2008, un dealer vindea 800 de maşini pe an, în timp ce prezentul imediat i-a redus eficienţa până la maximum 300 de maşini vândute anual.
România a rămas în urma ţărilor din Europa Centrală, Slovacia, Cehia, Ungaria, ţări pe care le depăşea net pe piaţa auto în trecut, astăzi depăşind doar Bulgaria.
Ca şi explicaţie a acestei stări de fapt, dincolo de criza economică ce trenează din 2009 încoace, sunt de semnalat mai multe chestiuni. În opinia unora, mărci importante precum Ford, Opel, Fiat, Hyundai, Kia şi Toyota şi-au extins excesiv reţeaua în perioada fastă a pieţei, însă au uitat să vină cu servicii de bună calitate când maşinile se vindeau precum legumele în aprozar. Astăzi, se întâmplă nu arareori ca unii dintre consumatori să păţească lucuri neplăcute în service. Sunt taxaţi excesiv, după care constată că şi reparaţia a fost făcută de mântuială.
Piaţa auto este la anaghie în acest moment iar dealerii trebuie să fie mult mai atenţi la cum se comportă cu clienţii, fiindcă din activităţile de servicie provin mare parte din venituri. La fel, partea de second-hand, ignorată în trecut, poate constitui astăzi o sursă de venituri.

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu

*Folosind acest formular ești de acord cu politica noastră de confidențialitate!