Actualitate

Argumente ridicole

Dumitru Beianu, preşedintele Consiliului Judeţean Giurgiu:  „Argumentele cu care instituţia prefectului a atacat hotărârea de buget a Consiliului Judeţean sunt ridicole şi stridente!”

Deşi în anii trecuţi au mai existat hotărâri de aprobare a bugetului propriu al Consiliului Judeţean Giurgiu fără ca Instituţia Prefectului să solicite vreo precizare, anul acesta, modalitatea de redactare a proiectului şi procedura de publicitate, hodoronc tronc, nu a mai îndeplinit prevederile legale, deşi legislaţia nu a suferit nicio modificare.

Dar să luăm, totuşi, pe rând, argumentele cu care prefectul Robert Cristoi a atacat proiectul de hotărâre a bugetului Consiliului Judeţean în contencios, fiecare dintre acestea primind explicaţiile de rigoare (contraargumentele) preşedintelui Consiliului Judeţean, Dumitru Beianu:

 

1. Nu se ştie cu ce cvorum a fost adoptată hotărârea privind aprobarea bugetului.

 

„Este absurdă atacarea în contencios a unei hotărâri pentru că nu se ştia cvorumul. În materialul scris pe care îl trimitem scrie cu câte voturi pentru sau împotrivă a fost adoptată hotărârea. Dacă dumnealor aveau nevoie de dovezi suplimentare, i le puteam pune la dispoziţie oricând. Dacă ar fi vrut. Dar nu au vrut.”

 

2. Persoana desemnată să primească propuneri, sugestii sau opinii referitoare la proiectul bugetului, trebuia desemnată prin dispoziţie a preşedintelui CJ Giurgiu şi nu printr-o propunere făcută într-un referat.

 

„Persoana respectivă are în fişa postului să se ocupe de aşa ceva. Colegii mei jurişti m-au asigurat că această motivaţie este suficientă pentru responsabilitatea pe care o avea persoana respectivă în primirea acestor documente.”

 

3. Proiectul de hotărâre nu are număr de înregistrare.

 

„Niciodată, de când există consilii locale şi judeţene, nu s-a pus problema înregistrării proiectelor de hotărâre. Acestea primesc număr numai în momentul când devin hotărâri. Un proiect de hotărâre are un alt statut decât un act administrativ aprobat.”

 

4. Proiectul nu a fost transmis asociaţiilor de afaceri şi altor asociaţii legal constituite pe domenii specifice.

 

„Nici nu ştiu cum ar trebui să fac asta, în condiţiile în care proiectul este public şi toţi cei care sunt interesaţi pot să ceară informaţii sau să propună modificări.”

 

5. Nu a fost întocmită o evaluare preliminară a impactului noilor reglementări asupra drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului.

 

„Nu ştiu exact ce evaluare a impactului a făcut comuna Comana sau comuna Prundu dar în acelaşi timp nu pot să nu mă înteb dacă prefectul s-a gândit cumva ce impact devastator are blocarea acestui buget prin atacarea Hotărârii de Consiliu. Rămân 2000 de oameni fără salarii, rămâne un spital şi o direcţie de asistenţă socială fără posibilitatea de a funcţiona, sunt afectaţi – prin investiţiile cu finanţare europeană, practic, toţi locuitorii judeţului. Dânsul nu analizează impactul deciziei de a ataca această hotărâre, dar cere Consiliului să facă dovada că am studiat ce impact are acest buget. Am aşteptat această acţiune în speranţa că vor fi elemente clare, riguroase din care să reiasă că am greşit. Când primim însă asemenea argumente, este clar că este o rea voinţă, este cumva o transpunere a directivelor lui Marin Anton, care a spus <<Nu mă interesează, blocaţi bugetul!>>

 

6. A fost elaborată documentaţia fără să se aibă în vedere prognozele principalilor indicatori macroeconomici.

 

„Sigur că atunci când ai bani, te gândeşti desigur la ce alocări au fost anul trecut, iei în calcul măcar inflaţia, poate şi deficitul – acolo unde este cazul, dar să ai prognoze, să ai studii pe marginea acestor teme, mi se pare, deja, absolut exagerat. Revin cu această precizare: În aceeaşi formă a fost lăsat să fie derulat bugetul judeţului Giurgiu în toţi anii precedenţi ai acestui mandat. Diferenţa este că 2012 este an electoral, iar domnul Anton consideră că dacă Consiliul Judeţean are o activitate – aşa cum a avut şi până acum, eficientă, şansele domniei sale de a câştiga bătălia electorală ar fi reduse.

Termenul de judecare a contestaţiei depuse de Instituţia Prefectului asupra proiectului de hotărâre a bugetului Consiliului Judeţean Giurgiu a fost stabilit de către Tribunalul Giurgiu pentru data de 11 aprilie 2012, însă reprezentanţii CJ Giurgiu au depus o cerere de judecare în avans a acestei contestaţii, cerere care se va judeca pe 27 februarie. Conducerea Consiliului Judeţean Giurgiu consideră astfel mult prea îndepărtat termenul de judecare (11 aprilie – n.r.), existând pericolul ca peste 2.000 de salariaţi să nu-şi poată primi salariile în toată această perioadă.

Print Friendly, PDF & Email

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu

*Folosind acest formular ești de acord cu politica noastră de confidențialitate!