Deşi criza continuă să afecteze masiv, constructorul german BMW se pregăteşte de extindere. Ceea ce nu miră pe nimeni, pentru că atunci când e vorba de nemţi, cuvinte precum criză economică, recesiune, mare depresie, pur şi simplu au alte conotaţii, alte înţelesuri. Ei bine, principala orientare pentru extinderea-n cauză vizează Brazilia, Mexic şi Europa răsăriteană. În particular România – zonă considerată optimă pentru construirea unei noi fabrici BMW.
Şi mai în particular, în România este vorba de localitatea Lugoj, acolo unde constructorul teuton s-a interesat de achiziţionarea a 100 hectare de teren la marginea urbei. Deocamdată, discuţia este la nivel de principiu între reprezentanţii BMW şi edilii primăriei, motiv pentru care încă nu s-a oficializat nimic. Nu e nimic bătut în cuie.
Totuşi, dincolo de zvonurile şi speculaţiile care apar în astfel de situaţii, este de notorietate că BMW-ul doreşte (de câţiva ani buni) producerea a cel puţin două milioane de automobile pe an, la ora actuală, fabricile neputând depăşi un million şapte sute de mii. Or, într-un orăşel din ţara cu cea mai ieftină mână de lucru din Uniunea Europeană, acest deziderat ar fi, desigur, infinit mai lesne de obţinut.