Actualitate

Carosabilul părţii româneşti a Podului Prieteniei, patria gropilor şi a plombelor

Traficul intens şi frigul au afectat carosabilul Podului Prieteniei. Partea românească a singurului punct fix de legătură între ţara noastră şi bulgaria este plină de gropi sau plombe care scot peri albi şoferilor români sau străini. În ciuda faptului că anual podul produce pentru statul român aproximativ 20 de milioane de euro, acesta arată pe zi ce trece tot mai rău.

Gropi care se cască în asfalt, plăci uriaşe metalizate care ascund sub ele găurile din carosabil, plombe mai vechi sau mai noi, multe dintre ele puse iarna, toate sunt semne că ne aflăm acasă.

Chiar sunt la volanul unui autocamion greu de câteva zeci de tone sau al unei Dacii amărâte, şoferii scrâşnesc din dinţi în momentul în care gropile răsar precum ciupercile, din toate părţile.

La fel de săraci ca şi noi, sau poate mai mult, bulgarii, de bine de rău, au asfaltat jumătatea lor de pod acum un an şi jumătate. La noi sunt multe idei, dar nimic concret. Până la urmă două lopeţi de bitum, încălzit cu arzătorul ataşat la butelie e suficient să închidă gura nemulţumiţilor. Oare?

Atunci când drumurile sunt proaste, ce mai contează un pod vechi de 60 de ani, vă veţi întreba. Şi că maşina sau tirul oricum îl bagi în revizie după un drum lung nu numai după ce ai trecut peste un pod care arată ca după război.

Adevărat. Totuşi, în fiecare an, statul român încasează peste 20 de milioane de euro numai din taxa de pod, iar pentru îmbunătăţirea lui nu se întoc decât firmituri. Sau poate nici acelea. Aşadar podul este bun de muls, nu şi de hrănit.

Drumurile româneşti şi carosabilul de pe partea noastră a Podului Prieteniei sunt celebre şi pentru tiriştii cu ştate vechi în breaslă. Şi probabil e mai uşot să înveţi româneşte decât să înveţi gropile de pe o porţiune de un kilometru.

Bineînţeles. Ni se va spune în continuare că sunt proiecte. Că se va astupa, moderniza. Că se va face şi că se va drege. Până vor prinde contur toate aceste planuri născute prin birouri vom avea în continuare de suferit. Cu toţii.

Print Friendly, PDF & Email

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu

*Folosind acest formular ești de acord cu politica noastră de confidențialitate!