Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a investit 26 de milioane de euro pentru achiziţia a 100 de freze şi mai are în buget un proiect de 50 de milione investiţie pentru alte utilaje destinate întreţinerii pe timpul iernii.
Dacă e să luăm de bune promisiunile directorilor CNADN, circulaţia pe autostrăzile României nu va mai fi închisă atunci când va cădea zăpada după aceste achiziţii.
CNADR a primit deja, de la o firmă din Italia, primele trei utilaje, două autofreze, una de capacitate mare, de 5000 de tone pe oră, şi una de capacitate medie, de 3500 de tone pe oră, plus o şenilată, respectiv un vehicul echipate pentru intervenţii special pe timp de iarnă.
Potrivit CNADR, utilajele vor fi livrate şi staţionate preponderent în zonele în care au fost probleme în anii trecuţi, respectiv autostrada A2, de la Bucureşti până la Constanţa, în zona Buzău şi în zona autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, însă vor ajunge în toată ţara, la toate regionalele.