Criza financiară afectează bugetele alocate sărbătorilor de iarnă, se arată într-un studiu Mednet difuzat miercuri, 5 decembrie. Moş Nicolae, bunăoară, determină doar 77,1% dintre intervievaţi să ofere cadouri celor dragi, suma medie estimată a fi cheltuită fiind de 208,56 lei.
În acest an, bugetul alocat pentru Crăciun şi Revelion este de 1225,47 lei, comparativ cu 1046,75 lei în 2011, 1052,48 în 2010 şi 1523,29 în 2009. Pentru cumpărarea produselor alimentare, orăşenii intenţionează să aloce 501,04 lei. Comparând cu anul trecut, produsele nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice) au o pondere relativ similară, românii alocând în acest sens puţin peste 414 lei.
Din nefericire, doar 35,2% dintre intervievaţi au de gând să cumpere un brad înainte de Crăciun, 45,7% dintre subiecţi având de gând să-l folosească pe cel artificial din anii trecuţi; 9,3% dintre repondenţi au declarat că nu vor avea brad de Crăciun.
știre anterioară
știre următoare