Locuri şi obiective turistice din districtul Ruse şi din judeţul Giurgiu au fost promovate, la sfârşitul săptămânii trecute, în cadrul unui târg desfăşurat în oraşul bulgar vecin. CrossTour Fair 2012 a fost denumit evenimentul organizat în cadrul unui proiect european derulat de către Centrul de Afaceri din Ruse şi mai multe instituţii giurguvene şi bulgare.
Hotel Riga din Ruse a găzduit târgul de turism a cărui deschidere a avut loc vineri, 27 ianuarie, în prezenţa reprezentanţilor autorităţilor judeţene giurgiuvene şi a celor din districtul bulgar.
La târgul CrossTour Fair 2012 au mers cu oferte de petrecere a vancanţelor mai mulţi tour-operatori din Bulgaria, dar şi din Giurgiu. Evenimentul, ce s-a desfăşurat în perioada 27-29 ianuarie, a fost organizat, aşadar, prin intermediul unui proiect european implementat de Centrul de Asistenţă în Afaceri pentru IMM-uri Ruse, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Giurgiu, Asociaţia Euroregiunea „Danubius” şi Centrul Teritorial de Învăţământ la Distanţă Giurgiu-România din cadrul Academiei de Studii Economice.
„Acest proiect, care îşi propune să promoveze potenţialul turistic al districtului Ruse şi cel al judeţului Giurgiu, este unul dintre primele derulate în comun. Avem foarte multe reuşite pe Programul Transfrontalier România-Bulgaria, dar şi cea mai mare sumă de bani europeni absorbită în comun, pe toată graniţa. Avem şi toate argumentele să vă recomandăm să susţineţi potenţialul turistic al euroregiunii Ruse-Giurgiu, pentru că, deopotrivă obiceiuri, tradiţii, instituţii, construcţii vechi pot reprezenta o ofertă tentantă pentru turiştii din Europa şi nu numai”, a spus la deschiderea târgului, preşedintele Consiliului Judeţean Giurgiu, Dumitru Beianu.
La rândul său, subprefectul de Ruse, Peter Daskalov, ne-a vorbit despre importanţa unui asemenea proiect româno-bulgar. „Este un proiect foarte important pentru că turismul este un domeniu esenţial nu doar pentru regiunea noastră. Noi, cei care locuim aici, cunoaştem foarte bine care sunt obiectivele turistice, însă oamenii, nu doar vecinii noştri, dar şi din celelalte ţări, nu le cunosc. Acum, vorbind chiar despre o criză economică, accentul poate fi pus mult mai mult pe dezvoltarea turismului. Trebuie să învăţăm să promovăm tot ceea ce aveam, produse autohtone şi mai ales locuri”, a spus Daskalov.
În fiecare zi a târgului, au avut loc mai multe mese rotunde şi conferinţe pe teme de turism, dar şi prezentări tematice de produse.
„Târgul a cuprins mai multe secţiuni, o secţiune dedicată investitorilor în turism, agenţiilor şi hotelurilor, restaurantelor. De asemenea, a fost şi o secţiune Be to Be, în care fiecare investitor s-a înscris pentru a participa la discuţii cu un alt afacerist de pe celălalt mal al Dunării. În plus, târgul a curpins şi o secţiune dedicată administraţiilor publice locale din Giurgiu şi Ruse”, ne-a spus coordonatorul proiectului, Adriana Udroiu.