Actualitate La zi Politic

Maria Gabriela Horga, Secretar de Stat la Cancelaria Prim-ministrului și candidat la Camera Deputaților: ,,Podul de cale ferată de la Grădiștea va fi refăcut.”

Maria Gabriela Horga, Secretar de Stat la Cancelaria Prim-ministrului și candidat la Camera Deputaților: ,,Podul de cale ferată de la Grădiștea va fi refăcut.Investim în infrastructura de cale ferată.Spălăm rușinea ultimilor 15 ani

🆕 Un mare pas înainte pentru România și pentru Giurgiu. Lucrările de refacere a podului de la Grădiștea va vor începe în curând. Astăzi a fost semnat contractul pentru refacerea și modernizarea celei mai vechi linii de cale ferată din țară, București-Giurgiu, impracticabilă de 15 ani din cauza prăbușirii podului peste râul Argeș. Această linie de cale ferată este extrem de importantă pentru că face parte dintr-un coridor extrem de important care traversează România până spre Moldova și iese mai departe spre Ucraina. În plus, refacerea acestei infrastructuri este o oportunitate extraordinară pentru Giurgiu și pentru atragerea de investitori importanți. Guvernul PNL și-a propus astfel să spele rușinea ultimilor 15 ani în care calea ferată a fost pusă la coada priorităților de fiecare Guvern până acum.

↗️ Premierul Ludovic Orban, prezent astăzi la semnarea contractului, a spus că acest proiect este unul la care ține în mod deosebit.

↗️ ,,Din păcate, 30 de ani, calea ferată a fost ‘Cenuşăreasa’ modurilor de transport din România. România a mers pe sens contrar în ceea ce priveşte calea ferată faţă de Uniunea Europeană. Uniunea Europeană, în strategia de dezvoltare a transportului, consideră transportul pe calea ferată ca un transport prioritar din multe motive. (…) În ultimii ani, în Europa s-au făcut investiţii masive, s-au dezvoltat reţele de cale ferată rapide, s-au modernizat tronsoanele de cale ferată, dezvoltarea transporturilor pe calea ferată a cunoscut o viteză fără precedent. România trebuie să intre în linia, în strategia europeană în domeniul căii ferate şi, pentru noi, în următorii patru ani, calea ferată va fi o prioritate – investiţii în modernizarea infrastructurii căii ferate. De asemenea, vor fi prioritare, pentru noi, investiţiile care trebuie făcute inclusiv în ceea ce priveşte materialul rulant pe calea ferată”, a subliniat premierul.

↗️ Obiectivul general al investiției Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana) și următoarele poduri de cale ferată:

✔️ pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

✔️ pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

✔️ pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m

✔️ pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.↗️ Sursa de finanțare a acestui obiectiv este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020.”

(Comandat de PNL Giurgiu, cod mandatar financiar 11200025)

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu

*Folosind acest formular ești de acord cu politica noastră de confidențialitate!