Municipiul Giurgiu are un reprezentant în Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru elaborarea Codului Administrativ al României. Petre Roşu, secretar al municipiului, a fost desemnat în acest sens ca reprezentant al Asociaţiei Municipiilor din România. El a explicat marţi, 28 iunie, într-o conferinţă de presă că grupul de specialişti constituit la MAI lucrează pentru perfecţionarea şi armonizarea legislaţiei din domeniul administraţiei publice. Secretarul municipiului Giurgiu a optat să facă parte din comisia care se va ocupa de reglementările în domeniul bunurilor publice şi private şi a susţinut deja primele propuneri pentru codul administrativ. „Una dintre propunerile asupra căreia am insistat este în legătură cu succesiunile vacante care, potrivit normelor actuale, revin domeniului public al statului. Propunerea pe care am susţinut-o este ca astfel de succesiuni să revină unităţilor administrative teritoriale, pentru că autorităţile locale sunt cele care le gestionează şi care le cunosc foarte bine situaţia juridică”, a declarat secretarul municipiului Giurgiu.
Un alt domeniu în care Petre Roşu a spus că mai sunt necesare clarificări legislative este şi cel al atribuirii în folosinţă gratuită a unor bunuri de către autorităţile locale. În Legea 215, legea administraţiei publice locale, este enunţată această prevedere dar ea trebuie completată, a arătat Petre Roşu.