La zi

Rezultatele de la BAC, între vinovaţii de conjunctură şi cauzele reale

Dezastrul de la Bacalaureat a fost pus de către autorităţi pe seama multor factori, s-a dat vina pe părinţi sau pe profesori. Despre vina sistemului de învăţământ şi despre starea în care a ajuns acesta s-a vorbit însă mai puţin. Cât a influenţat situaţia sistemului rezultatele de la Bacalaureat este o întrebare la care nu s-a prea încercat să se răspundă, a atenţionat profesorul universitar Constantin Stoenescu. Acesta a dat el însuşi un răspuns la întrebarea menţionată. „Sistemul de învăţământ este dezorganizat, demotivat şi deprofesionalizat. În aceste condiţii nu putem vorbi de performanţă, indiferent cât am cere de la elevi sau de la profesori. Din cauza salariilor mici şi a dificultăţilor cei mai buni absolvenţi de facultate nu mai vin să predea în licee sau în şcoli, astfel că riscăm ca nivelul să scadă din ce în ce mai mult. S-a dovedit deja că guvernanţii actuali au capacitatea de a schimba în bine sistemul de învăţământ, ei sunt cei care au creat dezordine. Măsurile pe care le-au aplciat sunt unele de pedepsire a elevilor şi a profesorilor. Dar nu asta este ceea ce trebuie făcut. În loc să caute vinovaţii ar trebui să identifice cauzele şi să le elimine, învăţământul trebuie tratat ca o prioritate pentru orice guvernare”, a declarat Constantin Stoenescu.

Profesorul universitar a mai spus că reforma în educaţie nu a fost luată în serios de actuala putere. El a explicat că admiterea în facultăţile de stat pe locuri fără taxă a devenit accesibilă doar pentru elevii care şi-au permis să facă meditaţii. „Chiar se poate vorbi de un sistem paralel, cel al meditaţiilor. Copiii din familii care pot plăti meditaţiile au rezultate mai bune şi pot obţine locurile fără taxă la facultăţi, acele locuri pe care le numim bugetare”, a mai arătat Stoenescu.

Print Friendly, PDF & Email

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu

*Folosind acest formular ești de acord cu politica noastră de confidențialitate!