Actualitate Comunicate Educație La zi ŞCOALA GIURGIUVEANĂ Social

Școala Gimnazială ,,Acad. Marin Voiculescu” Giurgiu, proiect Erasmus+: ,,PAY IT FORWARD”

Mobilitatea Erasmus+  în Valencia, Spania, a avut loc datorită realizării proiectului  ,,PAY  IT FORWARD”.  Echipa formată din doamnele profesor Stanef Maria, Ilie Lavinia, Opriș Florica, Peia Luminița, Tudorache Amelia, Manta Leontina, de la Școala Gimnazială ,,Acad. Marin Voiculescu” , Giurgiu,  a participat la cursurile desfășurate la Institutul Don Quijote, din Valencia, în perioada 14-19 martie 2022.  Activitățile de formare au  avut ca temă ,,Învățarea prin colaborare și cooperare”. Programul a  urmărit încurajarea participantului prin reflecții active și activități practice, care vor fi potrivite pentru diferite subiecte și aplicabile la diferite niveluri. Profesorul  va ști să gestioneze mai bine învățarea colaborativă și cooperativă, mai distractiv și eficient, să îmbunătățească relațiile școlare și să promoveze creșterea personală și socială a elevilor.
  A fost folosită tabla TRELLO  la care s-au logat participanții și care a devenit un instrument de lucru.  Prezentările despre tema ,,Învățarea prin colaborare și cooperare” au evidențiat:  ,,colaborarea este adesea folosită într-un context pozitiv pentru a se referi la două sau mai multe părți care lucrează împreună cu succes”; ,,colaborarea este un proces colectiv unde sunt toți implicați pentru îndeplinirea sarcinilor”; ,,cooperarea  reprezintă o împărțire a funcțiilor bazată pe repartizarea sarcinii” ; „nu există criterii absolute pentru a diferenția învățarea colaborativă și cooperativă. Johnson & Johnson a identificat cinci elemente esențiale pentru ca munca de grup să fie constructivă : interdependență pozitivă, responsabilitate individuală și de grup, interacțiune promoțională față în față, utilizarea adecvată a abilităților sociale, prelucrare de grup. Elevii simt că nu pot reuși fără ceilalți membri. Fiecare elev contribuie la succesul grupului, iar succesul individual depinde de performanța întregului grup.
   In cadrul cursului, s-au făcut referiri la formarea grupurilor, rolul profesorului în formarea echipelor, sfaturile care trebuie promovate, modelele de urmat ( creier, carte, prieteni, profesor).  Membrii grupului trebuie instruiți să comunice, să negocieze, să ia  decizii democratice, să înfrunte  problemele,  să gestioneze conflictele, să-i respecte pe ceilalți. În formarea echipelor, e necesară integrarea tuturor copiilor.  Profesorii ar trebui să fie entuziasmați de exercițiul și beneficiile lucrului în grup. S-au purtat discuții despre caracterele și rolurile membrilor echipei. Pașii de urmat in echipă sunt: Think-Pair-Share.
      Profesorii participanți  au fost puși in situația să folosească platforme și metode: MENTIMETER- pentru  prezentări, statistici și realizarea evaluărilor, JIGSAW- pentru activitatea pe echipe, PĂLĂRIILE GANDITOARE -pentru diferențiere și joc de rol, QUIZLET -pentru realizarea evaluării. 
Foarte interesante au fost vizitele in centrul vechi al orașului, acolo unde străduțele înguste te fac să te pierzi in timp, iar casele vechi cu flori la ferestre sunt încântătoare. De asemenea, fascinante ni s-au părut  Piața Centrală, Gara de Nord, clădirea coridelor, Palatul marchizilor, Palatul familiei Borgia, Catedrala. Vizita la mare ne-a dezvăluit partea veche a așezării pescarilor, Muzeul orezului, Muzeul Marimar, Catedrala cu picturi și ofrande. 
             Profesorii cursanți au avut șansa să asiste le  manifestațiile de ,,Las Fallas” . Oamenii din Valencia erau foarte entuziasmați, îmbrăcați în costume tradiționale duceau flori in Piața  Virgen. Peste tot se zăreau figurine ciudate, frumos colorate, care urmau a fi incendiate pentru îndepărtarea spiritelor rele și întâmpinarea primăverii. 
          Deplasarea în Valencia și-a atins scopul, profesorii participanți s-au format in spirit colaborativ, și-au însușit tehnici și metode noi de lucru pe care le pot aplica la clasă, au experimentat platforme și aplicații care le vor fi de folos în actul instructiv –educativ. Cel mai mare câștig îl reprezintă componenta culturală, profesorii au depășit barierele lingvistice, geografice și au luat contact cu oameni noi, obiceiuri și practici diferite! 
            Proiectele Erasmus+ reprezintă o șansă educațională pentru profesori și elevi.
                 ECHIPA  DE PROIECT:  prof. Stanef Maria (coordonator), prof. Opriș Florica,   prof. Peia Luminița, prof. Tudorache  Amelia   
Print Friendly, PDF & Email

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu

*Folosind acest formular ești de acord cu politica noastră de confidențialitate!