Actualitate Economic

Sub Guvernarea PNL, lucrurile merg în direcția buna! Pentru proiectul Drum de legătură DN5- Podul Prieteniei: Ministerul Transporturilor va emite Autorizația de construcție în data de 19 octombrie 2020, iar CNAIR va da ordinul de începere al lucrarilor de execuție pe 20 octombrie

„Pentru proiectul Drum de legătură DN5_ podul Prieteniei, Decizia etapei de încadrare va fi emisa de ANPM Giurgiu în data de 16.10.2020. Astfel, Ministerul Transporturilor va emite Autorizația de construcție în data de 19.10.2020, urmând a se emite de CNAIR ordinul de începere al lucrarilor de execuție în data de 20.10.2020”, o spun cei de la Ministerul Transporturilor. Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează prin fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor. Obiectivul este cuprins în cadrul Master Planului General de Transport al României aprobat prin H.G. nr. 666/2016 ( Lista proiectelor eligibile pentru sectorul de siguranţă Axa 2.5), aprobat la acea vreme de primul ministru Dacian Ciolos.

Pe 12 octombrie a.c., pe pagina de facebook a Primariei municipiului aparea o informare potrivit careia „LUCRĂRILE LA NOUA CENTURĂ OCOLITOARE A MUNICIPIULUI GIURGIU AU ÎNCEPUT

Lucrările la centura care va face legătura între Vama Giurgiu și Drumul Național 5 au fost demarate. Proiectul a fost început în primul mandat de ministru al lui Răzvan Cuc și atribuit în urmă cu aproximativ un an în mandatul doi al aceluiași ministru, firmei de construcții Porr Construct SRL.Termenul de realizare a lucrărilor este de 18 luni de la data semnării contractului, pe care constructorul s-a angajat să-l respecte.În primavara anului 2022, după finalizarea lucrărilor, circulația tirurilor va fi deviată pe noua centură ocolitoare”.

La o zi distanta, pe o pagina de Facebook, Asociaţia Pro Infrastructură scria:

„Drumul de legătură de la Giurgiu dintre DN5 București-Giurgiu și podul peste Dunăre spre Bulgaria bate în continuare pasul pe loc, acumulând deja peste 5 luni de întârzieri în începerea lucrărilor.

Acest sector de drum de 5,7 km cu 4 benzi de circulație ce urmează să evite Municipiul Giurgiu pentru traficul de tranzit spre/dinspre Bulgaria a fost licitat de CNAIR în 2017 și contractat pentru 100 de milioane de lei către austriecii de la Porr în 2019 (6 luni proiectare și 18 luni execuție) (NR. Contractul s-a semnat in noiembrie 2019). Deși lucrările ar fi trebuit să înceapă în această primăvară, nici până în prezent Ministerul Transporturilor și CNAIR nu au fost capabile să emită autorizația de construire. Solicităm decidenților din aceste instituții publice mai multă responsabilitate și profesionalism, astfel încât execuția lucrărilor pentru acest proiect extrem de important să poată începe în cel mai scurt timp.”

Pentru a informa corect cititorii, am incercat sa aflam cum stau lucrurile si am obtinut informatia direct de la sursa: Ministerul Transporturilor, condus de liberalul Lucian Bode.

„Pentru proiectul Drum de legătură DN5_ podul Prieteniei, Decizia etapei de încadrare va fi emisa de ANPM Giurgiu în data de 16.10.2020. Astfel, Ministerul Transporturilor va emite Autorizația de construcție în data de 19.10.2020, urmând a se emite de CNAIR ordinul de începere al lucrarilor de execuție în data de 20.10.2020”. Prin urmare, Ministerul Transporturilor și CNAIR au fost interesate de acest obiectiv important, care va duce la imbunatatirea traficului rutier, Giurgiu find si poarta de intrare. In prezent, accesul până la punctul de trecere al frontierei Giurgiu – Ruse este asigurat în principal de DN 5, care tranzitează municipiul Giurgiu, ceea ce duce la congestionarea şi degradarea reţelei de drumuri locale şi străzi a oraşului de la Dunăre.

Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează prin fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor. Acest proiect este aşteptat inclusiv de către Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România, care atrage atenţia de mai mulţi ani asupra stării deplorabile a actualului drum de acces catre una din principalele porţi de intrare/ieşire din Romania spre Bulgaria şi mai departe spre Turcia.

Obiectivul este cuprins în cadrul Master Planului General de Transport al României aprobat prin H.G. nr. 666/2016 ( Lista proiectelor eligibile pentru sectorul de siguranţă Axa 2.5), aprobat de primul ministrul Ciolos.

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu

*Folosind acest formular ești de acord cu politica noastră de confidențialitate!