Actualitate Economic La zi

Un pas decisiv pentru ștergerea unei rușini naționale în domeniul feroviar.

✔️ După mai bine de 15 ani de la momentul la care podul de la Grădiștea s-a prăbușit, contractul de reconstrucție a noului pod pentru redeschiderea circulației pe linia de calea ferată București- Giurgiu, în dreptul localității Grădiștea, a fost deblocat. A fost stabilită oferta câștigătoare la licitația pentru modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu – Nord Frontieră (Lot 1).

✔️ Redeschiderea acestui pod este foarte importantă:

➡️ pentru reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia.

➡️ reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă.

➡️ deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni.

✔️ Soluția aleasă ține cont și de viitoarea dezvoltare a Canalului București-Dunăre.

✔️ Sursa de finanțare a acestui obiectiv este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile.

ISTORIC:

Podul de cale Ferată Giurgiu este parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869).
Acesta s-a prăbușit în urma inundațiilor din 2005.

Detalii Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor România

DezvoltămGiurgiu

RelansămRomânia

Dezvoltare

Modernizare

CaleFerată

InfrastructuraFeroviară

(PNL Giurgiu, Cod Mandatar financiar11200025)

Print Friendly, PDF & Email

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu

*Folosind acest formular ești de acord cu politica noastră de confidențialitate!