✔️ După mai bine de 15 ani de la momentul la care podul de la Grădiștea s-a prăbușit, contractul de reconstrucție a noului pod pentru redeschiderea circulației pe linia de calea ferată București- Giurgiu, în dreptul localității Grădiștea, a fost deblocat. A fost stabilită oferta câștigătoare la licitația pentru modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu – Nord Frontieră (Lot 1).
✔️ Redeschiderea acestui pod este foarte importantă:
➡️ pentru reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia.
➡️ reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă.
➡️ deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni.
✔️ Soluția aleasă ține cont și de viitoarea dezvoltare a Canalului București-Dunăre.
✔️ Sursa de finanțare a acestui obiectiv este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile.
ISTORIC:
Podul de cale Ferată Giurgiu este parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869).
Acesta s-a prăbușit în urma inundațiilor din 2005.
Detalii Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor România
DezvoltămGiurgiu
RelansămRomânia
Dezvoltare
Modernizare
CaleFerată
InfrastructuraFeroviară
(PNL Giurgiu, Cod Mandatar financiar11200025)