80 de copii instituţionalizaţi în cadrul structurilor rezidenţiale din subordinea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Giurgiu au participat, în perioada 1-15 august 2012, la o serie de acţiuni organizate la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale- Biroul Răspuns Apel 112 Giurgiu.
În perioada menţionată, copiii aflaţi în plasament la casele de tip familial « Casa Dunării », « Casa mea», « Casa Noastră , « Casa Albastră », « Casa Sf.Ioan », « Casa Verde », precum şi copiii de la Centrul de primire în regim de urgenţă din cadrul Complexului de Servicii Sociale Giurgiu au avut ocazia să primească informaţii legate de funcţionarea numărului unic de urgenţă 112.
În cadrul acestor acţiuni, copiii au aflat în ce situaţii poate fi apelat numărul unic de urgenţă 112, sistemul tehnic şi organizaţional al recepţionării şi transmiterii apelurilor de urgenţă referitoare la incendii, accidente, urgenţe medicale, dezastre şi alte evenimente care necesită intervenţia rapidă a instituţiilor specializate de intervenţie. Copiii au aflat lucruri interesante despre colaborarea dintre apelant şi operator, precum şi situaţiile în care chiar şi ei pot apela numărul unic de urgenţă 112, fiind informaţi în ceea ce priveşte situaţiile urgente dar şi alte situaţii, care nu reprezintă o urgenţă. Astfel, participanţii la aceste acţiuni au putut să vadă în mod concret cum, prin apelarea numărului 112, se poate comunica rapid cu dispeceratele de urgenţă ale Poliţiei, Pompierilor sau Ambulanţei în timpul unei situaţii de urgenţă şi modul în care se asigură cooperarea între aceste instituţii în vederea asigurării intervenţiei într-o astfel de situaţie.
Copiii au avut ocazia să stea de vorbă cu personalul specializat care răspunde la apelurile de urgenţă şi au pus întrebări legate de modul în care se asigură cooperarea între instituţii în vederea asigurării intervenţiei la situaţiile urgente. Celor care s-au dovedit a fi cei mai receptivi la informaţiile primite le-au fost oferite diplome din partea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale – Biroul Răspuns Apel 112 Giurgiu, acestea fiindu-le înmânate de şeful unităţii, col. Sindie Liviu.
« Vrem să mulţumim conducerii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale pentru faptul că a oferit copiilor beneficiari de măsură de protecţie specială oportunitatea de a vizita acest serviciu. Copiii au văzut cum sunt recepţionate apelurile, au avut ocazia să primească informaţii despre modul în care funcţionează numărul unic de urgenţă 112 ; au fost foarte încântaţi, dovadă fiind şi faptul că diplomele primite le-au expus, plini de mândrie, în căsuţele de tip familial », a declarat Denisa Cristescu, purtător de cuvânt al Direcţiei de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Giurgiu.
DGASPC Giurgiu