Copreşedintele PNL Giurgiu, Dumitru Beianu a abordat mai multe teme, în cadrul săptămânalei conferinţe de presă. De la aspecte legate de campania electorală, crearea de locuri de muncă, asistenţă asigurată microîntreprinderilor, soluţii pentru agricultură ştiut fiind faptul că Giugriu este un judeţ preponderent agricol şi până la nevoile stringente ale municipiului, un municipiu reşedinţă de judeţ care, din nefericire, este „repetent” la capitolul infrastructură. Şi nu doar la infrastructura rutieră.
Candidatul PNL pentru preşedinţia Consiliului judeţean s-a referit şi la un proiect al municipalităţii care a fost abandonat, din motive mai puţin ştiute. Este vorba despre realizarea unei şosele ocolitoare, care ar fi preluat circulaţia tirurilor de pe DN 5 Giurgiu – Bucureşti şi Vama Giurgiu, pe undeva pe la unitatea care făcea plase sudate. Cu toate că proiectul se afla într-un stadiu avansat, el a fost abandonat!
„A existat, în 2012, un contract semnat pentru construirea unui tronson din şoseaua de centură a municipiului, între intrarea în oraș, zona plase sudate şi până la şoseaua care face legătura cu Vama. Trebuia să fie asigurată doar finanțare și aceasta putea fi asigurată pe Ordonanța 28, cu fonduri de la Ministerul Dezvoltării. Dar contractul a fost reyiliat, lucrurile lăsate cumva încurcate, aşa cum sunt și acum după 4 ani. În continuare intrarea în Vamă se face pe vechiul traseu. Cunoaştem cu toţii acel traseu sinuos care creează probleme mari în cartierul mărginaș al oraşului.
Am dorit şi eu ca mulţi alţii, în urmă cu patru ani, să realizăm acest tronson. Ei, bine, nu s-a vrut! De aceea, extinzând lucrurile consider că este normal să propun colegului meu candidat la Primărie, Nicolae Florian, ca șoseaua de centură a municipiului Giurgiu să fie preluată la Consiliul Județean și să fie finanțată prin CJ, din banii disponibili de la Ministerul Dezvoltării”, preciza liberalul Beianu.
Aşadar, dacă social-democraţii giurgiuveni, cei care se laudă cu miile de miliarde aduse, ar fi dorit ar fi putut realiza această şosea ocolitoare. De ce nu s-a finalizat? Dumnezeu ştie! Şi nu doar această lucrare, ci şi modernizarea străzilor din municipiu, cum ar fi cele din cartierul Ramadan.
„Dacă, așa cum spunea cu mare emfază într-o conferință de presă domnul Bădălau, s-au găsit peste două mii de miliarde lei vechi pentru lucrări importante sau mai puțin importante de infrastructură rutieră, în județul Giurgiu, este imposibil de înțeles, pentru mine, de ce nu s-au găsit bani măcar pentru asfaltarea unei străzi din municipiul Giurgiu sau de ce nu s-au alocat fonduri pentru acest tronson de șosea de centură, atât de necesar până la urmă întregii Românii! Este un punct important de ieșire/intrare, printre cele mai importante din România.
Lucrurile acestea pot fi abordate și rezolvate cu mult mai multă transparență și bună colaborare între administraţia municipală şi cea judeţeană. Preluând șoseaua de centură și fiind convins că, la ce bugete s-au consumat în ultimii ani, pot fi găsite resurse să fie finalizată această șosea de centură într-un mandat viitor, de primarul liberal”, a concluzionat Dumitru Beianu.
De altfel, preocuparea liberalilor este ca întreaga zonă adiacentă șoselei de centură, să fie viabilizată, să fie extinse rețele de apă, canalizare și energie electrică și, eventual, pusă la dispoziție mediului de afacere care are nevoie de spații noi pentru producție sau servicii. Coroborate, toate acestea ar duce, implicit, la noi locuri de muncă pentru giurgiuveni şi, evident, la o viaţă mai bună!
InfoPress