Aproape 15 milioane de lei este valoarea la care se ridică proiectul de modernizare a Gării Giurgiu Oraş. Lucrările au început în octombrie 2011 şi ar trebui se termine luna viitoare. Odată cu finalizarea acestui amplu proiect, finanţat, în cea mai mare parte, de Uniunea Eorpeană, giurgiuvenii vor avea, din nou, după ani buni, o gară pentru cea mai veche cale ferată din România.
După 144 de ani de funcţionare şi după încercări de închidere definitivă, Gara Giurgiu Oraş este acum un adevărat şantier: se lucrează la consolidarea clădirii, refacerea finisajelor interioare şi exterioare, dar şi a peroanelor, copertinelor, trecerilor la nivel, precum şi a dispozitivului de linii. În acelaşi timp, se refac în totalitate instalaţiile sanitare, electrice, termice şi de telecomunicaţii. Toate aceste lucrări fac parte dintr-un proiect mai amplu, derulat în mai multe staţii CFR din ţară, un proiect a cărui valoare ajunge la circa 15 milioane de lei numai pentru gara Giurgiu Oraş, banii provenind, în mare parte, de la Uniunea Europeană. Începute în octombrie 2011, lucrările de aici ar trebui finalizate în cursul lunii viitoare. Giurgiuvenii se declară mulţimiţi că, în sfârşit, cineva s-a gândit şi la „gara noastră mică.
Aşadar, chiar dacă nu vor fi gata în termenul stabilit iniţial, lucrările de reabilitatre şi modernizare desfăşurate aici ne vor reda, după ani de zile în care aproape ne pierdusem speranţa, „gara noastră mică”. Să sperăm că, aşa cum s-a reuşit obţinerea de fonduri pentru acest obiectiv, se va reuşi şi repararea podului de la Grădiştea şi, astfel, cea mai vechea cale ferată din România va fi redată complet circulaţiei, în condiţii moderne şi la standarde europene. Şi, poate, atunci, vom putea fredona, din nou.