- Începând cu data de 21 octombrie 2016 au intrat în vigoare noi prevederi legislative care au ca scop simplificarea procedurilor de înregistrare a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, se arată într-un comunicat remis presei de către AJOFM Giurgiu.
Astfel, în conformitate cu prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, pentru a putea fi luaţi în evidenţă în vederea medierii, şomerii care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj depun la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană sau a municipiului Bucureşti o cerere , urmând ca, în cazul neîncadrarii lor în muncă, cererea sa fie reînnoită la un interval de 6 luni.
Medierea muncii este activitatea prin care se realizează punerea în legătură a angajatorilor cu persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în vederea stabilirii unui raport de muncă sau de serviciu.
De asemenea, în aceleaşi condiţii pot să beneficieze de servicii de mediere gratuite şi următoarele categorii de persoane:
- ocupă un loc de muncă şi, din diferite motive, doresc schimbarea acestuia;
- au obţinut statutul de refugiat sau altă formă de protecţie internaţională, conform legii;
- sunt cetăţeni străini sau apatrizi care au fost încadraţi în muncă sau au realizat venituri în Romania sau care au drept de muncă pe teritoriul României, conform legii;
- nu au putut ocupa loc de muncă după repatriere sau după eliberarea din detenţie.
Potrivit prevederilor HG nr. 767/19.10.2016 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul sistemului asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă şi al securitaţii şi sănătăţii în muncă, aceste cereri se pot transmite şi prin fax, prin e-mail sau prin poştă.
Modelul cererii se poate descarca dupa site-ul AJOFM Giurgiu – www.ajofmgiurgiu.eu – Secţiunea “Formulare – Formulare someri”, adresa de e-mail la care se pot transmite cererile este următoarea: ajofm@gr.anofm.ro.