În anul școlar 2018-2019, Școala Gimnazială “Academician Marin Voiculescu”, a câștigat în cadrul Proiectului Erasmus +,,, PAY IT FORWARD,,,KA1, finanțarea necesară pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice, prin participarea acestora la cursuri structurate în țări europene. Echipa de scriere și implementare a proiectului este formată din doamnele profesoare Stanef Maria, Opriș Florica, Peia Luminița și Tudorache Amelia.
Prima mobilitate a cadrelor didactice s-a desfașurat in Italia, în anul scolar 2019/2020.
Cel de-al doilea flux de mobilitate din cadrul proiectului ERASMUS + s-a desfășurat în Santarem, Portugalia, în perioada 17-21 mai 2021, când trei cadre didactice ale școlii au participat la cursul “Predarea toleranței, diversității și cetățeniei active în clasa secolului XXI” , organizat de Centrul de Alfabetizare digitală și Incluziune Socială al Institutului Politehnic Santarem.
Acest curs a avut la bază un Manual pentru profesori, dezvoltat în urma a două proiecte de educație școlară intersectorială KA2, manual ce cuprinde 66 de activități distribuite în trei module: Drepturile Omului, Diversitate și Cetățenie activă.
Fiecare subiect din Manual este insoțit de obiecte multimedia, discuții, simulări, studii de caz, exerciții interactive, menite să sprijine activitatea profesorilor.
Obiectivele principale ale cursului au fost:
⦁ Obținerea cunoștințelor de bază din modulele Manualului Profesorilor
⦁ Insușirea abilităților în cadrul activităților referitoare la diferențele umane în societatea modernă
⦁ Cunoașterea abordărilor de predare a educației non-formale nu numai în instruirile de educație civică sugerate, ci și în procesul de învățare de rutină
⦁ Participarea la lucrul în echipe internaționale prin activităti de grup și de pereche
Cursul “Predarea toleranței, diversității și cetățeniei active în clasa secolului XXI” a constituit o oportunitate pentru cadrele didactice participante, cât și pentru elevii acestora, implementarea competențelor nou dobândite urmând să fie făcută anul școlar următor prin intermediul unor discipline opționale, organizarea de activități extrașcolare, desfășurarea unor activități de voluntariat pentru grupuri dezavantajate, inițierea de noi parteneriate educaționale ce urmăresc creșterea gradului de implicare a tuturor factorilor educaționali, precum și a comunității locale.