Cum era de aşteptat, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) apără controversatul proiect de lege al noului timbru de mediu, considerând că este construit pe baza unor principii corecte, măsurabile şi care elimină confuzia.
Timbrul de mediu are toate şansele să devină lege cât de curând, chiar dacă la dezbaterea publică, mai toată lumea a avut obiecţii serioase în legătură cu modul de calcul.
Apropo de controverse, în proiectul de lege menit să modifice dar şi să completeze Legea 9/2012, se propune ca taxa să fie crescută cu câteva zeci de procente (în medie 10%, dar şi 80% la unele modele) pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4, vizate fiind aşadar cele mai populare maşini din ţară, Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus.
Pe de altă parte, la maşinile Non Euro se propune ca taxa să scadă cu 90%, la cele din categoria Euro 1 cu 80%, iar la Euro 2 cu 60%. Taxele pentru aceste maşini devin instantaneu infinit mai acceptabile şi contrazic întru totul ce au susţinut obsesiv autorităţile în ultimii ani. Nu vrem să devenim cimitirul de maşini al Europei, dimpotrivă, vrem să reînnoim parcul auto.