Actualitate Eveniment La zi ORDINE PUBLICA Social

Experienţă, profesionalism şi rezultate pe măsură, la IPJ Giurgiu!

  • O veche zicală românească spune că ”omul sfinţeşte locul”, cu alte cuvinte  atunci când omul este un bun organizator rezultatele se văd de la o poştă 
  • Profesionalismul, perseverenţa şi managementul performant sunt calităţi ce-l recomandă pe seful IPJ Giurgiu

Rezultatele obţinute de Inspectoratul Judeţean de Poliţie Giurgiu, în primul trimestru al anului 2018, dovedesc nu numai nivelul de profesionalism al poliţiştilor giurgiuveni, dar mai ales managementul performant al celui împuternicit să îi conducă, comisarul şef Cătălin Țone. In cele 6 luni de la numire, acesta a reuşit nu numai să-şi mobilizeze exemplar oamenii din subordine, dar să găsească şi cele mai optime formule pentru creşterea eficienţei serviciului poliţienesc. 
Miercuri,  18 aprilie a.c., începând cu ora 11.30, în Sala de Festivități a Inspectoratului de Poliție Județean Giurgiu, a avut loc o conferintă de presă ce a avut ca tema evaluarea activității polițiștilor giurgiuveni pe primul trimestru al anului 2018.
Din prezentarea inspectorului sef, cms sef de politie Cătălin Țone, am retinut ca „principalul obiectiv al polițiștilor giurgiuveni a fost și rămâne creșterea siguranței cetățenilor, precum și asigurarea unui climat optim de ordine și siguranță publică pe raza de competenta, apărarea drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățenilor, dezderate ce pot fi realizate doar prin profesionalism, coroborat cu apropierea de cetatean și de colaborarea cu celelalte forțe care au atribuții în domeniul siguranței publice. Pentru ca eforturile polițiștilor să aibă ecou asupra sentimentului de siguranță al cetățenilor este necesar ca activitățile să se desfășoare în strânsă legătură cu autoritățile publice locale, unitățile de parchet și instanțele de judecată”.
Obiectivele instituționale pentru primul trimestru al anului 2018 au constat în creșterea gradului de siguranță și protecție pentru cetățeni prin protejarea persoanei, protejarea patrimoniului, siguranța stradală, siguranța rutieră și siguranța transporturilor; prevenirea și combaterea infracționalității organizate și transfrontaliere, destructurarea grupărilor infracționale; asigurarea climatului de legalitate mediului de afaceri prin combaterea evaziunii fiscale, contrabandei, corupției, contrafacerii de mărfuri, a infracțiunilor din domeniul achizițiilor publice, precum și prin protecția intereselor financiare ale Uniunii Europene și nu în ultimul rând asigurarea resurselor umane, a mijloacelor materiale, financiare și informaționale necesare dezvoltării și menținerii capacității operaționale a Poliției Române.
In ceea ce privește prezența stradală și vizibilitatea publică în primul trimestru al anului 2018 au fost legitimate un număr de 14.403 persoane, au fost controlate și introduse în bazele de date un număr de 11.591 autovehicule și aplicate un număr de 17.774 de sancțiuni contravenționale
In perioada de referinta, au fost înregistrate un număr de 154 de infracțiuni economice-financiare sesizate rezultând o creștere cu +11,44 % și 1050 de infracțiuni de natură judiciară înregistrandu-se o creștere cu 23,24 % față de aceeași perioadă a anului 2017.
De menționat este și faptul că, în județul nostru infracțiunile constatate în flagrant au crescut  fiind constatate un număr de 264 infracțiuni fața de 185 constatate în primul trimestru al anului 2017
Un trend ascendent s-a înregistrat și in ceea ce privește măsurile preventive, creșteri semnificative fiind pentru măsura controlului judiciar în 31 de cazuri, rețineri în 6 cazuri și arest la domiciliu într-un caz, comparativ cu anul 2017 unde s-a dispus măsura controlului judiciar în 17 cazuri  și o singură reținere.
În primul trimestru al anului 2018 nu fost înregistrate infracțiuni grave, precum omorul sau tentativa de omor fața de aceeași perioadă a anului când au fost înregistrat un omor și două tentative.
O scădere semnificativă se înregistrează și la infracțiunile de viol de la 19 la 7 fapte înregistrate.
Privitor la acțiunile de combatere a infracționalității rutiere, a principalelor cauze generatoare de accidente și a creșterii gradului de disciplină rutieră, în primul trimestru al anului 2018, Serviciul Rutier, cu ocazia activităților desfășurate la nivel județean, a constatat 15.552 de contravenții la regimul circulației, fiind reținute în vederea suspendării dreptului de a conduce 1.086 permise de conducere  și retrase până la remedierea defecțiunilor 326 certificate de înmatriculare.
De asemenea, au fost descoperite 128 infracțiuni la regimul circulației, înregistrându-se o scădere a accidentelor grave de la 12 la 10 și a numărului persoanelor decedate de la 6 la 2 persoane decedate.
Un aspect semnificativ îl constituie numărul persoanelor depistate conducând sub influența băuturilor alcoolice și sub influența drogurilor. Si aici find înregistrate creșteri ale celor identificati: de la  24 la 33 în ceea ce privește conducătorii auto depistați sub influența băuturilor alcoolice și de la 3 la 20 în ceea ce privește conducătorii auto depistați sub influența drogurilor.
În perioada analizată au fost organizate 1834 de acțiuni fată de 1770 organizate în aceeași perioadă a anului trecut și 20 de razii, cu una mai mult  decât în primul trimestru al anului 2017.
Totodată a fost făcută o analiză privind starea și practica disciplinară rezultând că în perioada analizată au fost acordate 6 recompense polițiștilor merituoși; s-a declanșat cercetarea prealabilă în 18 cazuri, au fost date un număr de 28 de atenționări, înregistrându-se creșteri atât în ceea ce privește recompensele cât și a sancțiunilor acordate.
Pentru a atinge obiectivele stabilite, conducerea I.P.J. Giurgiu a luat o serie de măsuri manageriale și operaționale pentru ca misiunile și activitățile desfășurate de către polițiști să fie caracterizate de eficiență și fermitate. Amintim:

  • Analiza zilnică a implicării patrulelor cu suprapunere pe evenimente;
  • Gestionarea situației operative; creșterea eficienței activității polițienești;
  • Organizarea de întâlniri operative interjudețene, pentru cunoașterea situației operative, transmiterea datelor de interes, dezvoltarea comunicării;
  • Organizarea de întâlniri operative cu poliția bulgară, pe linii de muncă, pentru probarea infracționalității transfrontaliere;
  • Combaterea violenței în familie; unde au aparut si primele dosare penale;
  • Înregistrarea corectă a fenomenului infracțional; diminuarea incidentelor stradale;
  • Acoperirea schemei de personal prin organizarea de concursuri cu recrutare din sursa externa;
  • Organizarea de întâlniri cu reprezentanții primariilor in vederea implementarii sistemelor de supraveghere video stradale si in scoli, infiintarii politiei locale;
  • Organizarea de întâlniri cu reprezentanții Primăriei Generale a Municipiului București și cei ai Primăriei Municipiului Giurgiu pentru determinarea instalării sistemului supraveghere video stradală;
  • Organizarea de întâlniri cu toți directorii unităților de învățământ din județ pentru îmbunătățirea comunicării în vederea prevenirii victimizării minorilor; combaterea absenteismului prin constatarea de infracțiuni de ”împiedicarea accesului la învățământul general obligatoriu”, art. 380, alin. 1 CP);
  • Organizarea de întâlniri cu toți responsabililor stabilimentelor aparținând DGASPC pentru îmbunătățirea comunicării, în vederea prevenirii plecărilor voluntare și a victimizării minorilor instituționalizați;
  • Creșterea capacității manageriale prin organizarea de module de pregătire;
  • Valorificarea experienței pe zona antidrog prin organizarea de ședințe de instructaj cu polițiștii și jandarmii care acționează în stradă;
  • Dezvoltarea spiritului de echipă prin activități colective, culturale (întruniri, vizionare piese de teatru, etc.);
  • Respect față de instituție și față de înaintași prin organizarea de întâlniri cu rezerviștii;
  • Apropierea de comunitate prin prezență, acțiuni caritabile, etc.

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu

*Folosind acest formular ești de acord cu politica noastră de confidențialitate!