Au o expertiză tehnică ce demosntrează că Podul Prieteniei nu mai este sigur pentru traficul de mărfuri şi solicită României închiderea acestuia. Este vorba despre vecinii bulgari, care vor ca podul dintre Giurgiu şi Rse să fie închis cât mai rapid. Subiectul, ce ar afecta major municipiul şi judeţul Giurgiu, a fost discutat miercuri de senatorul PSD de Giurgiu, Niculae Bădălău, cu premierul Victor Ponta.
Bulgarii cer imperativ atât Uniunii Europene, cât şi guvernului român, închiderea cât mai rapidă a Podului Prieteniei, spun ei, pentru reparaţii. Există şi o explicaţie a grabei vecinilor în a închide acest pod.
Senatorul giurgiuvean este convins că, în condiţiile în care le revin 80% din încasările de pe podul de la Calafat, bulgarii sunt interesaţi să dirijeze tot traficul pe acel pod. Însă, pentru noi, închiderea Podului Prieteniei ar însemna dispariţia oraşului şi judeţului Giurgiu de pe hartă.
Miercuri, senatorul Niculae Bădălău a avut o serie de discuţii pe acestă temă cu ministrul fondurilor europene, dar şi cu premierul Victor Ponta, ambii oficiali asigurându-l că Guvernul are toată deschiderea pentru construirea unui nou pod la Giurgiu. Numai că, fiind vorba despre o investiţie foarte mare, aceasta se poate realiza numai prin accesarea unor fonduri de la Uniunea Europeană, iar asta înseamnă realizarea unui proiect transfrontalier. Responsabilitatea revine, însă, autorităţilor locale:.
Prin urmare, acum totul depinde de autorităţile locale, iar problema trebuie rezolvată cât mai rapid, pentru că Giurgiu nu poate pune la dispoziţie o alternativă la transportul pe pod, aşa cum a cerut Uniunea Europeană, neavând niciun spaţiu amenajat pentru acostarea bacurilor. În plus, senatorul Bădălău este convins că bulgarii se vor ţine de cuvânt şi vor închide Podul Prieteniei cât mai curând, pentru că dispun de o expertiză tehnică ce arată că podul nu mai este sigur pentru traficul greu, dar şi din alte motive.